Colegiul Economic "Ion Ghica"

Târgovişte – 470619

Funky Business

CE e nou in ….paradis?

Jonas Ridderstråle si Kjell Nordström

FUNKY BUSINESS

funky-business.jpg

O carte ce Oferă o perspectivă unică, bine documentată si funky- provocatoare asupra noii ordini mondiale. O carte altfeldespre management, scrisa de autori funky, care demonstrează încă o dată că mintea bate muşchii şi că sursa avantajului competitiv al oricărei companii sunt oamenii.

Funky business – despre afaceri e-moţionale

Adevărata competitivitate trebuie să se construiască în jurul a ceva despre care toţi ştim că există, dar care e numai rareori discutat în lumea afacerilor: emoţiile şi imaginaţia. Steve Jobs de la Apple a fost intrebat de curând de ce anume noul sistem de operare Mac OS X e aşa de bun. Răspunsul lui a fost că: ”Am făcut butoanele de pe ecran aşa de bine, încât să-ţi vină să le lingi”. N-a scos un cuvânt despre megahertzi şi gigabiţi.

Simţurile lucrează peste program. Prin urmare, întrebarea pe care trebuie să şi-o pună majoritatea companiilor în ziua de azi este: ne iubim – nu dacă ne sunt simpatici sau dragi, ci daca ne IUBIM – produsele, colegii şi clienţii? Dar ei? Au făcut ei o pasiune pentru noi? Testul suprem de turnesol e următorul: câţi dintre clienţii tăi şi-au tatuat marca ta pe biceps în ultimii doi ani? Dacă Harley Davidson poate să-şi determine tribul de adepţi s-o facă, de ce n-ar putea şi ceilalţi? Sună prea aiurea şi sentimentalo-siropos?

Ei bine, cercetările în domeniul neurologiei arată că sistemul limbic al creierului, care ne guvernează sentimentele, e mult mai puternic decât neocortexul, care controlează intelectul. Instrucţiunile de trafic pe care creierul uman le-a primit din partea evoluţiei sunt foarte clare: emoţiile au prioritate. Logica nu are decât să aştepte. IT-ul nu ne oferă decât mijloacele de a atinge o finalitate.

Se prea poate ca drumul spre viitor să se termine în Silicon Valley, dar trebuie să înceapă din Suflet şi să treacă prin Valori pe parcurs. E un business cu motor emoţional.

Afacerile funky necesită o căutare constantă a diferenţierii- în economia de piaţă sălbatică în care trăim e din ce în ce mai greu să te diferenţiezi de ceilalţi. Dacă ai o singură idee singulară, concurenţa te va fura în două trei săptămâni. Nu există decât o cale de ieşire, aparent simplă: fă altceva, fă ceva ce nu s-a mai văzut pe lume, inovează, astfel încât să fii, pentru un moment din timp, unic şi competitiv, într-un mod singular.

Afacerile funky necesită inovaţie organizaţională.

Organizarea este arta de a realiza lucruri neobişnuite cu oameni obişnuiţi.

– organizatiile moderne pun în centru managementul şi leadershipul; ele joacă un rol esenţial în obţinerea avantajului competitiv. Ele te diferenţiază de mase. Modul în care îi atragi, îi păstrezi şi îi motivezi pe oameni e mai important decât tehnologia. Seful a murit. Nu mai putem avea încredere într-un lider care pretinde că ştie mai mult despre orice şi are întotdeauna dreptate. Dacă managementul înseamnă oameni, el trebuie sa devină Uman-agement.

Funky-ismul = mania informaţiei plus puterea de a alege.

In mod paradoxal, capacitatea de a uita – dez-învăţarea – devine o calitate crucială într-o lume a afacerilor care se transformă cu viteza luminii. Schimbare urmata de schimbare.

Viitorul nu poate fi prezis, el trebuie creat. Ori vezi că se întâmplă lucruri, ori faci tu să se întâmple. S-ar putea să vă tenteze să categorisiţi ideile şi tendinţele descrise în carte ca bune sau rele, negre sau albe. Rezistaţi acestei ispite. Evoluţia nu este corectă sau greşită, este şi atât. Putem folosi electricitatea ca să omorâm oameni sau ca să prăjim pâine. Electricitatea există. Punct. Internetul poate fi folosit pentru distribuirea de pornografie infantilă sau ca să-ţi întâlneşti viitorul partener de viaţă. Internetul este. Viitorul nu există. Nu e bun sau rău. El devine ceea ce îl facem noi să devină. “CE este Este”, spune Dalai Lama. Funky-ul este.

Afacerile funky înseamnă că vom avea mult mai multe întrebări şi din ce în ce mai puţine răspunsuri universal valabile. Einstein s-a înşelat. Nici o teorie unică nu poate guverna lumea. Peste tot domneşte diversitatea. Intrebările, şi nu răspunsurile pun în mişcare viitorul. Computerele sunt inutile.nu pot să ne dea decât răspunsuri. Dar, dacă puneţi întrebări deştepte, într-o manieră unică, mai rapid decât oricine altcineva, veţi fi pentru un moment cu un pas înaintea jocului. Savuraţi momentul. Câteva secunde mai târziu trebuie să vă gândiţi la următoarea şi aşa mai departe. Cele trei motoare care ne împing înainte în necunoscut sunt schimbările în tehnologie, în instituţii şi în valori. Nici una nu operează în vid. Toate se suprapun şi interrelaţionează. Impactul lor e, pe de o parte, reciproc, iar pe de alta se reflectă asupra societăţii, companiilor şi oamenilor.

Compania multinaţională tipică e încă parohială şi etnocentrică şi îi percepe adesea pe străini ca pe nişte ciudăţenii, După cum spune Fons Trompenaars, expert în management intercultular, “pentru majoritatea managerilor, înţelegerea culturii încă pare un lux”. Dacă laşi pe unul dintre ei liber într-o altă cultură, e ca şi cum ai invita un elefant la vals într-un magazin de porţelanuri. Numai când vom deveni realmente globali în atitudinevom putea să culegem toate fructele din recolta funk-ului. Ca să reuşim, trebuie să facem pasul de la conflict la reconciliere. Nu susţinem că e uşor să lucrezi într-o organizaţie globală. Diferenţele de cultură, limbă şi distanţele geografice mari reprezintă nişte încercări dificile. Vor exista dezacorduri şi neînţelegeri, berechet.

Creativitatea nu e ca vremea – putem să facem ceva s-o schimbăm. Si nimeni nu poate avea monopol asupra creativităţii – nici pentru câteva momente şi nici măcar Microsoft.

Să-ţi ignori şi să-ţi asculţi clienţii Trebuie să avem talentul şi tupeul să imaginăm şi să punem în practică minuni. Toate implică un risc – un risc total, dar nu puteţi să vă aşteptaţi să-şi imagineze clientul inimaginabilul.Nu vizitatorii galeriilor de artă i-au spus lui Picasso să inventeze cubismul, nu fanii jazzului i-au sugerat lui Miles Davies să lucreze cu cântăreţii de hip-hop, nu cinefilii i-au propus lui Lars von Trier, regizorul danez să facă Breaking the waves. Dacă vreţi să faceţi ceva cu adevărat interesant şi revolutionar, învăţaţi să vă ignoraţi clienţii. Cei mai mulţi dintre ei funcţionează ca nişte oglinzi retrovizoare, sunt extrem de conservatori şi plicticoşi, duc lipsă de imaginaţie şi nu-şi cunosc propriile minţi.

Dacă sunteţi cu adevărat inovatori, aveţi, de asemenea, dreptul de a-i concedia pe unii dintre clienţi.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Information

This entry was posted on Octombrie 23, 2007 by in Fără categorie and tagged .
%d blogeri au apreciat asta: