Colegiul Economic "Ion Ghica"

Târgovişte – 470619

EUROSCOLA 2013 – proiect

 

Campania „Drepturile noastre în Uniunea Europeană”

COMPETIȚIA EUROSCOLA 2013

 1. Perioada în care se durează: MAI 2013 – SEPTEMBRIE 2013

2. Grup ţintă şi beneficiari: Locuitori ai orașului Târgoviște, absolvenți ai Colegiului Economic ”Ion Ghica”, elevi în anii terminali.

3. Scopul proiectului este de popularizare a alegerilor pentru Parlamentul European 2014 în rândul tinerilor din județul Dâmbovița și motivarea acestora de a participa, în calitate de votanți, la aceste alegeri.

4. Obiective

  • informarea locuitorilor orașului Targoviste, absolvenților Colegiului Economic ”Ion Ghica”, elevilor în anii terminali ai colegiului, asupra drepturilor pe care le au în calitate de cetățeni europeni;
  • informarea grupului-țintă despre necesitatea de a participa la alegerea reprezentanților români în Parlamentul European în 22-25 mai 2014, ca modalitate de a influența deciziile la nivel european;
  • realizarea unui afiș de campanie pentru stimularea cetățenilor la votul pentru Parlamentul European;
  • formarea și dezvoltarea de atitudini  şi comportamente civice, democratice şi responsabile;
  • stimularea interesului tinerilor pentru cunoasterea drepturilor şi oportunităţilor pe care le au ca cetăţeni europeni.

5. Stadii/activităţi:

  • participarea a doi elevi, membri ai Clubului European la cea de-a 8-a Întâlnire Internațională a cluburilor europene, Parada Schuman și European Village – Varșovia, Polonia; Diseminare rezultate  – 8-12 mai 2013
  • Lansarea proiectului în şcoală şi comunitate – 15 mai 2013
  • Instruirea elevilor din echipa de proiect pe tema specificului şi calităţilor necesare pentru desfășurarea activităților. Seminar de pregătire a elevilor realizat de Asociația ”Ambasadorii prieteniei” în parteneriat cu Europe Direct Târgoviște, ONG-uri reprezentative la nivel local pentru problematica eoropeană sau a democrației active –  mai 2013
  • Realizarea și prezentarea scenetei – ”Instituțiile unei democrații ideale” – mai 2013
  • Realizarea blogului proiectului în scopul popularizării acestuia în mediile sociale (facebook, twitter) – iunie 2013
  • Crearea materialelor de promovarea a proiectului (afiș, spot publicitar, flyere, newsletter) – iunie 2013
  • Elaborarea şi distribuirea broșurii ”Cum votez pentru Parlamentul European” și a pliantului proiectului – iunie 2013;
  • Întâlnire cu un euro-parlamentar: cetăţenii vor afla cum influenţează deciziile Parlamentului European viaţa lor de zi cu zi iunie – iulie;
  • Crearea ”Speaker corner” în variantă online și live – Piața Prefecturii din Târgoviște – iunie – august;
  • Dezbatere finală: echipe ale Clubului European, pe tema ”Cetățenia europeană este un mit?” – MDI TV – cu intervenții din partea cetățenilor – septembrie 2013

6. Produsele finale şi rezultatele obţinute şi gradul lor de utilizare concretă la nivelul parteneriatului, al instituţiei şi în afara acesteia

–       Blogul proiectului;

–       Newsletters

–       Spot publicitar

–       Flyere

–       Scenetă – ”Instituțiile unei democrații ideale„

–       Video – speaker corner

–       Pliant ”Sunt cetățean european și am drepturi!”

–       Comunicate de presă și evenimente media.

–       Broșură – ”Cum votez pentru Parlamentul European”

–       Dezbatere – ”Cetățenia europeană este un mit?”

7. Metodele de evaluare şi de diseminare folosite

Monitorizarea și evaluarea proiectului se va realiza atât prin indicatori cantitativi, cât și prin indicatori calitativi, după cum urmează:

–       indicatori cantitativi: număr de activităţi, număr de participanţi, număr de beneficiari, număr de număr de ghiduri, afişe, flyere, număr de utilizatori/vizitatori ai mijloacelor de comunicare on-line.

–       indicatori calitativi: mărturii ale beneficiarilor direcţi şi indirecţi, focus-grup, debriefing în urma activităților;

Mijloace: surveys, chestionare, analize statistice, blog, fişe de feedback, camere video și foto.

Diseminare: medii de comunicare socială (facebook, twitter, blogul proiectului), presa locală, întâlniri cu părinţii, membri ai comunităţii locale, evenimente de sfârșit de an școlar).

8. Impact

–       Dezvoltarea abilităţilor civice şi sociale ale membrilor echipei de proiect;

–       Dezvoltare personală a voluntarilor implicați în proiect;

–       Creșterea prestigiului școlii prin intermediul elevilor care vor acționa ca factori de informare și motivare pentru elevii din alte licee ale orașului;

9. Caracterul inovator:

Caracterul inovator al proiectului va fi reprezentat de ”speaker corner” – spațiul virtual găzduit de blogul proiectului nostru, dublat de spațiul live pe care îl vom organiza pe Platoul Prefecturii din Târgoviște, și unde elevii Clubului European vor susține discursuri publice pentru informarea locuitorilor privind drepturile lor, ca și cetățeni europeni, oferindu-le, în același timp, oportunitatea de a-și exprima opinia în legătură cu viitorul Europei și cu provocările cărora aceasta trebuie să le facă față.

10. Sustenabilitatea activităţilor desfăşurate şi rezultatelor obţinute la nivel instituţional şi la nivelul parteneriatului.

Colegiul Economic ”Ion Ghica” a mai participat la Programul Euroscola în noiembrie 2007 (din cei 30 de elevi participanti, doi au facut parte din echipajul care a castigat marele premiu),  moment care a reprezentat actul de naștere al Clubului European din școala noastră. Începând din acel an clubul, care a stabilit un parteneriat activ cu Fundația Robert Scuman din Polonia, a desfășurat nenumărate activități menite a crește interesul elevilor pentru problematica europeană și implicarea activă în parteneriate cu elevii din Uniunea Europeană. Stau mărturie participările noastre la întâlnirile anuale ale cluburilor europene, din ultimii patru ani, și proiectele dezvoltate în parteneriat cu Fundația Schuman și cluburile europene din Bulgaria, Polonia, Franța, Letonia, Spania, Portugalia, Cehia (Act locally, Volunteering for tolerance, Europe with human face, Schuman Cup). Elevii noștri au, de acum, experiența și dorința de a participa activ la procesul de integrare europeană, prin împărtășirea minunatelor rezultate pe care le-au obținut în ultimii ani cu ocazia numeroaselor participări la Târgurile Internaționale ale Firmelor de exercițiu (Praga, Barcelona, Salzburg, Bratislava, Plovdiv) și cu ocazia participării la proiectele europene pe care școala noastră le implementează cu succes în ultimii ani.

Nu în ultimul rând putem aminti hotărârea pe care coordonatorii Cluburilor Europene au luat-o la Varșovia, la ultima întâlnire din mai 2013, de a aplica în anul 2014, în cadrul axei de finanțare ”Europa pentru cetățeni” pentru un proiect comun, cu tema ”European citizenship, from dream to reality”.

Toatea acestea sunt o dovadă vie a faptului că cetățenia europeană nu este un mit, ci o realitate pe care o putem alimenta zi de zi cu gândurile și faptele noastre bune.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Information

This entry was posted on Mai 15, 2013 by in Competiții.
%d blogeri au apreciat asta: