Colegiul Economic "Ion Ghica"

Târgovişte – 470619

GuLL – un proiect în care contează să greșești

Screen Shot 2015-11-30 at 07.55.52

Guerilla Literacy Learners (GuLL)

Spre deosebire de abordarea tradițională, în care succesul este rezultatul urmăririi algoritmice a unor pași bine proiectați de către profesor, proiectul GuLL se ancorează într-o abordare nouă, modernă, îndrăzneață chiar, aceea de a valorifica eșecul, greșelile, și a face din asta un model care să-i ajute, de acum înainte, pe toți cei care, din punct de vedere psihic și atitudinal, nu se încadrează în tiparul instaurat de-a lungul timpului în sistemul educațional. Motto-ul acestui proiect, care a devenit, de altfel, și principiul care stă la baza acestei cercetări este: ”Greșelile sunt porți către noi descoperiri[*]

Proiectul Guerilla Literacy Learners (GuLL) este o abordare centrată pe cel care învață, pe elev, o abordare prin care cei 9 parteneri europeni (University College Leuven Limburg – Belgia, Universitatea La Tuscia, Viterbo – Italia, ONG Asinitas Onlus, Roma – Italia, MTU Kating Noored – Estonia, NETRA Kereskedelmi es Tanacsado Beteti Tarsasag – Ungaria, Shared Enterprise CIC – UK, Univerzita Palackevo V Olomouci – Cehia, Storybag, Hilversum – Olanda, 36.6 Competence Centre, Lodz – Polonia și Colegiul Economic ION GHICA Târgoviște, România), urmăresc să realizeze instrumente care să îi ajute pe cei care învață limbi străine să-și îmbunătățească abilitățile și achizițiile lingvistice. Ideea proiectului este inovatoare și reformulează două probleme importante – analfabetismul și multiculturalismul – ca modalitate de a găsi noi metode de a învăța (personalizate și centrate pe elev), prin deplasarea conceptului de învățare în afara cadrului tradițional, în bibliotecă și în comunitate, în general.

GuLL îi va motiva pe elevi să reflecteze asupra legăturilor lingvistice neortodoxe (modelele Guerilla – intuiția, amestecarea cuvintelor din alte limbi, aplicarea regulilor în contexte greșite) și să aplice logica matematică pentru a rezolva provocările lingvistice și pentru a le remedia, pentru ca mai apoi să vizualizeze modul în care ei gândesc despre limbă și să exprime în format video aceste idei (knowledge clips).

Proiectul GuLL se bazează pe dovezi oferite de cercetarea academică privind analfabetismul și oferă, prin urmare, o traiectorie pe trei direcții:

  • oferă elevilor coaching pentru studiul autonom al limbilor străine
  • îmbunătățește practica predării prin conectarea la metode de învățare non-formale și informale.
  • creează un spațiu incluziv, întrucât GuLL organizează acești pași de învățare într-un curs eLearning de tip Mooc.

gull1

            Activitățile proiectului au fost proiectate într-o manieră logică, care să garanteze faptul că rezultatul final va fi o cercetare riguroasă, academică, menită a fi folosită la dezvoltarea viitoarelor documente curriculare în domeniul lingvistic. Astfel, cele șase întâlniri transnaționale vor avea ca scop crearea unor spații care să inspire noi moduri de a gândi, să inspire discuții despre blocajele în comunicarea cu elevii (în special pentru profesorii debutanți) și, nu în ultimul rând pentru a oferi cadrul descoperirii a noi metode de rezolvare a acestor blocaje.

Tematica celor șase întâlniri este:

  • Two cultures (P2) – explorarea diferențelor dintre învățarea formală și informală, precum și a modurilor de predare în cele două tipuri de culturi.
  • Building bridges (P9) – Inițierea schimbării de mentalitate (mindshift) pe care o dorim. Realizarea narațiunilor menite a-i elibera pe cei care învață de experiența umilitoare a eșecului și de a oferi acestora o punte către noi metode de învățare.
  • Guerilla ways (P3) – definirea alfabetismului Guerilla prin crearea unei legături între competențe și facilitarea tehnologică (IT). Discuții asupra studiilor de caz. Pregătirea atelierului pentru cei 20 de profesori.
  • Guerilla Learning (P5) Dezvoltarea formatului de knowledge clip, legături, chestionare, evaluări. Pregătirea conferinței finale.
  • Guerilla Learners (P7) – Concentrarea asupra activității elevilor pentru crearea propriilor tutorial. Lansarea cursului MOOC și testarea acestuia prin evaluarea achizițiilor lingvistice ale elevilor.

Fiecare întâlnire va include un laborator lingvistic pentru învățarea unei limbi noi, nivel de bază (A1)

gull2

Rezultatele așteptate:

  • Guerilla Knowledge clips – 6 seturi de clipuri pentru învățare
  • Guerilla Learner Literacy – eManual
  • Guerilla Learning Harvesting – Metodologie pentru introducerea abordării Guerilla în școală
  • Guerilla Learner Assessment – Manual de evaluare
  • Guerilla Learner MOOC – curs eLearning, program intensiv
  • GuLL Facebook – comunități de practică
  • GuLL BackStory – website
  • GuLL Workshop – atelier

Pentru informații legate de evoluția proiectului vă rugăm să urmăriți site-ul proiectului: www.pleasemakemistakes.eu

gull3

În ce privește evaluarea, proces menit a realiza în permanență conexiunea dintre obiectivele propuse și rezultatele obținute, aceasta se va realiza pe baza unui cadru detaliat, care va cuprinde deopotrivă metodele de evaluare cât și calendarul de evaluare. Sarcina acestui proces revine partenerului englez care are expertiză în acest domeniu și care poate asigura o evaluare competentă. Principalele activități de evaluare sunt:

  • Colectarea de feedback privind valoarea și eficacitatea fiecărei reuniuni de proiect, analiza acestui feedback și realizarea unor rapoarte de sinteză cu recomandări pentru zonele care urmează a fi abordate, pentru îmbunătățirea întâlnirilor de proiect viitoare.
  • Proiectarea si implementarea instrumentelor de evaluare pentru a evalua eficacitatea MOOC – (Massive Online Open Course) pilot; analiza feedback-ului de evaluare și realizarea raportului privind schimbările care ar putea fi aduse în funcție de testarea pilot.
  • Evaluarea eficienței parteneriatului, managementul de proiect, punerea în aplicare a planului de proiect și alte aspecte procesuale ale proiectului, prin discuții și interviuri cu partenerii de proiect de la etapele intermediare până la cele finale ale proiectului.
  • Pregătirea instrumentelor de evaluare pentru a evalua eficiența proiectului în angajarea potențialilor utilizatori ai Mooc, inclusiv prin evaluarea evenimentului de lansare și feedback-ul de la potențialii utilizatori ai Mooc.

Autori:

gull4

Punctul de vedere exprimat în acest articol reprezintă opinia autorului și nu reflectă în mod necesar opinia Comisiei Europene.

[*] Mistakes are the portals of discovery – James Joyce

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

informatie

Această înregistrare a fost postată la noiembrie 30, 2015 de în GuLL, Noutăți, PROIECTE.
%d blogeri au apreciat asta: