Colegiul Economic "Ion Ghica"

Târgovişte – 470619

Learning to Learn by Teaching – 2 (L2LbyTe 2)

Screen Shot 2015-11-30 at 11.03.20

Learning to Learn by Teaching – 2 (L2LbyTe 2)

Project Nr: 2015-1-IT02-KA204-014847

Coordonat de Universitatea La Tuscia – Viterbo, din Italia, proiectul asigură sustenabilitatea proiectului Grundtvig, cu același nume, care s-a derulat între anii 2012-2014 (https://l2lbyte.wordpress.com/) .

Dacă primul proiect a folosit oportunitatea de a explora metode inovative de predare a unei limbi străine prin folosirea unor materiale originale și autentice, din fiecare țară parteneră (informații legate de tradiții, obiceiuri, muzică și dansuri tradiționale care, exploatate eficient prin intermediul tehnologiei informatice, să ofere elevilor, persoanelor care învață, șansa de a-și pune la lucru toate abilitățile și aptitudinile desăvârșind de o manieră aproape naturală ceea ce numim generic „educație„), proiectul actual își propune actualizarea teoretică și practică în domeniul predării-învățării și a metodelor active.

l2lbyte1

Parteneriatul, alcătuit în 2012 pe baza unui echilibru geografic între membrii UE, continuă experiența L2LbyTE cu vechi parteneri dar și cu alții noi, în încercarea de a face un transfer de expertiză în dublu sens, astfel încât rezultul final al proiectului să fie unul superior celui din 2014. Cei 9 parteneri, acoperind 7 state europene (University College Leuven Limburg – Belgia, Universitatea La Tuscia, Viterbo – Italia, IISS Sciascia e Bufalino, Erice – Italia, Agrupamento de Escolas Tomaz Pelayo, Santo Tirso – Portugalia, Hellenic Culture Centre, Santorini – Grecia, Shared Enterprise CIC – UK, Vuf – Danemarca, Colegiul Tehnic din Constanța – România și Colegiul Economic ION GHICA Târgoviște, România), au la dispoziție o perioadă de 2 ani pentru a adăuga valoare produselor anterioare, prin activități care să suscite interesul persoanelor care învață și care să sporească gradul de achiziție a cunoștințelor din varii domenii, exploatând în mod inovativ resursele puse la dispoziție de parteneriat.

l2lbyte4

Grupul țintă este alcătuit din persoane adulte care învață, în cazul Colegiului Economic ”Ion Ghica” acesta fiind, în principal, alcătuit din profesori care predau alte discipline decât limba engleză, dar care sunt interesați să-și dezvolte competențele de comunicare în acest sens. În același timp, însă, proiectul nu este axat pe predarea limbii engleze sau a unui domeniu specific. Metodologia L2LbyTe va putea fi aplicată oricărui subiect care face obiectul învățării, de la achiziții lingvistice la achiziții practice care vizează decorațiuni interioare, de la științe exacte la practica creării spațiilor funky pentru entertainment s.a.m.d.

l2lbyte2

Provocările la care trebuie să răspundă noul proiect L2LbyTe sunt întrebări al căror răspuns sperăm să îl împărtășim în cadrul festivalului abilităților de învățare pentru adulți ce va avea loc la finalul proiectului, în Italia, la sediul coordonatorului, Universitatea La Tuscia:

  • Ce este un knowledge clip? Când se folosește un knowledge clip?
  • Cum putem evalua educația adulților?
  • Ce fel de poveste transmedia putem crea? Ce canale vom folosi? Cum vom face față provocării Transmedia de a integra diferite platforme media astfel încât experiența celui care învață să fie una coerentă?

Activitățile proiectului (crearea unui curs online de învățare, realizarea unui ghid cu materiale de predare-învățare și organizarea unui festival al abilităților de învățare pentru adulți) vor fi proiectate prin prisma abordărilor asumate de fiecare partener, după cum urmează:

  • P1 – perspectiva elevului, a învățăcelului
  • P2 – perspectiva ALICE
  • P3 – evaluarea învățării intergeneraționale
  • P4 – învățarea intergenerațională
  • P5 – învățarea autentică
  • P6 – învățarea autentică
  • P7 – alfabetizarea în familie
  • P8 – învătarea transformațională
  • P9 – învățarea digitală

L2Lbyte2 are în vedere, ca abordare teoretică, rezultatele altor proiecte europene, în special:

  • VINTAGE care a dezvoltat instrumente de auto-evaluare on-line pentru competențe cheie în comunicare openeducationeuropa.eu
  • TALES care a dezvoltat ”povestirea ca mecanism de învățare” – http://www.storiesforlearning.eu
  • ALICE (învățarea în rândul adulților prin experiențe creative între generații)
  • Aquaduct, care a exploatat învățarea prin proiecte practice.

În același timp, preluând idei ale psihologului Sugata Mitra, privind organizarea învățării în sistemele autonome, L2LbyTe reiterează obiectivul dezvoltării competențelor de utilizare a tehnologiei informatice în procesul de învățare, cu încrederea că ICT va deveni pentru fiecare persoană cheia care va deschide toate ușile învățării și care va oferi posesorilor satisfacția împlinirii unei permanentei curiozități care este cunoașterea.

Autori:

Punctul de vedere exprimat în acest articol reprezintă opinia autorului și nu reflectă în mod necesar opinia Comisiei Europene.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

informatie

Această înregistrare a fost postată la noiembrie 30, 2015 de în L2LbyTe2, Noutăți, PROIECTE.
%d blogeri au apreciat asta: