Colegiul Economic "Ion Ghica"

Târgovişte – 470619

Profesori ai Colegiului Economic Târgoviște îi învață pe elevii și profesorii din patru țări, partenere într-un proiect, cum să-și dezvolte competențele antreprenoriale

 Ediția de marți, nr. 1899 – 7 februarie 2017

Profesori ai Colegiului Economic Târgoviște îi învață pe elevii și profesorii din patru țări, partenere într-un proiect, cum să-și dezvolte competențele antreprenoriale

În perioada 10-15 ianuarie 2017 se derulează la Colegiul Economic ”Ion Ghica” din Târgoviște prima întâlnire din cadrul proiectului DEEL – Developing Entrepreneurship at an European Level (2016-1-TR01-KA219-034493_4).

Parteneri în proiect sunt:

  • Ortakoy 80.Yil Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi, Ankara, Turcia
  • Istituto Istruzione Superiore Orso Mario Corbino, Sicilia, Italia
  • Hayme Ana Mesleki Ve Teknik Anadolu Lisesi, Turcia
  • Colegio Asuncion Cuestablanca, Madrid, Spania
  • Da Vinci Campus Ronse, Belgia
  • Colegiul Economic ”Ion Ghica” Târgoviște, România

Întâlnirea de proiect menită, în primul rând, a facilita comunicarea între parteneri și organizarea activității viitoare, este dublată de un training pe tema „Firmei de exercițiu„ model de învățare pe care Colegiul Economic îl experimentează cu succes de mulți ani și pe care încearcă, prin expertiza pe care a dobândit-o de-a lungul timpului, să o transfere cu succes către partenerii din proiect.

Contextul socio-economic actual demonstrează necesitatea dezvoltării antreprenoriatului ca un mod eficient de a sprijini măsurile active pe piața muncii, pentru a crea locuri de muncă și pentru a stimula economia. Pentru a răspunde acestor nevoi elevii trebuie să știe cum să-și înființeze propria afacere. În acest sens, proiectul DEEL își propune promovarea modelului de învățare „Firma de exercițiu„ în rândul celor 300 de elevi și 30 de profesori care constituie grupul țintă al proiectului. Se vor crea firme de exercițiu în domeniul turismului și comerțului, se va promova parteneriatul între firmele de exercițiu și „firme-mamă„ care pot asigura practica elevilor și o tranziție mai ușoară de la școală la viața activă.

Proiectul urmărește reducerea decalajului dintre formarea teoretică urmărită în școală și abilitățile practice cerute de către piața muncii. Acest lucru ar asigura pe termen lung mai multe oportunități de angajare după terminarea studiilor și, implict, reducerea șomajului în rândul tinerilor.

Obiectivele proiectului sunt în concordanță cu obiectivele naționale și cu prioritățile unui parteneriat strategic KA2 prin promovarea dezvoltării competențelor antreprenoriale, a comunicării într-o limbă de circulație internațională, a abilităților digitale și creșterea implicării angajatorilor în procesul de anticipare a competențelor  viitorului și de formare a forței de muncă necesară.

Rodica Albu – rody_cara@yahoo.com – coordonator de proiect

Punctul de vedere exprimat în acest articol reprezintă opinia autorului și nu reflectă în mod necesar opinia Comisiei Europene.

 

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

informatie

Această înregistrare a fost postată la februarie 7, 2017 de în DEEL, Ecouri în presă.
%d blogeri au apreciat asta: