Colegiul Economic "Ion Ghica"

Târgovişte – 470619

C.E.A.C. (Comisia de evaluare și asigurare a calității)

 

Raport anual 2016-2017

Noile standarde si standarde de referinta (pilotate), sunt reorientata pe urmatoarele directii:

  • Concentrarea activitatii scolare pe promovarea bunastarii (ante) prescolarului/ elevului.
  • Concentrarea activitatii scolare pe îmbunatatirea continua a rezultatelor învatarii.
  • Valorizarea resursei umane în educatie.
  • Promovarea raspunderii sociale si a bunei guvernari.
  • Fundamentarea functionarii si dezvoltarii institutiei scolare pe dovezi.
  • Consolidarea dialogului si a colaborarii între scoala, parinti, autoritate locala si cu întreaga comunitate, în beneficiul elevilor.

Din punctul de vedere al continutului, noile standarde se concentreaza pe 10 aspecte esentiale, evaluând modul în care institutia de învatamânt asigura si îmbunatateste:

1. Comunicarea cu beneficiarii de educatie, cu personalul institutiei de învatamânt, cu institutii si persoane din comunitate si din afara acesteia.

2. Rezultatelor învatarii obtinute de (ante)prescolari si elevi.

3. Bunastarea la nivelul (ante)prescolarilor si al elevilor, dar si al personalului institutiei de învatamânt.

4. Rezultatele învatarii si bunastarea (ante)prescolarilor si elevilor apartinând categoriilor defavorizate pe criterii economice, educationale, culturale etnice sau de orice alta natura.

5. Rezultatele învatarii si bunastarea (ante)prescolarilor si elevilor cu dizabilitati / cu cerinte educationale speciale.

6. Rezultatele învatarii si bunastarea (ante)prescolarilor si elevilor talentati si/sau capabili de performante înalte.

7. Capacitatea manageriala si institutionala.

8. Capacitatea profesionala a corpului profesoral.

9. Combaterea discriminarii, asigurarea drepturilor minoritatilor si interculturalitatea vietii scolare.

10. Dimensiunea europeana a educatiei oferite.

Din punct de vedere tehnic, noile standarde si standarde de referinta realizeaza, în acelasi timp:

1. Simplificarea activitatii de evaluare interna si externa a calitatii educatiei prin:

  • Reorientarea activitatii de îmbunatatire a calitatii spre aspectele esentiale (detaliate mai sus).
  • Utilizarea datelor si a documentelor deja existente în unitate de învatamânt.
  • Informatizarea activitatii de evaluare interna (prin aplicatia informatica https://calitate.aracip.eu) si de evaluare externa (printr-o aplicatie atasata platformei existente).

2. O evaluare mai nuantata a unitatilor scolare, prin:

  • Scaderea numarului de descriptori – scaderea drastica a numarului standardelor de acreditare (care, reamintim, reprezinta nivelul minim acceptabil de calitate), de la 611 la 133, la care se adauga o scadere usoara a numarului standardelor de referinta de la 450 la 403.
  • Cresterea puternica a ponderii standardelor generale – pentru a putea compara mai usor performantele diferitelor niveluri de învatamânt si tipuri descoli – de la 28% la 94%, în cazul standardelor, si de la 24% la 98% în cazul standardelor de referinta.
  • Cresterea exigentei în evaluare si în certificarea nivelului de calitate – prin cresterea numarului cerintelor pe care o institutie de învatamânt va trebui sa le îndeplineasca, la fiecare din cei 43 de indicatori de performanta, pentru a primi calificative de ”Foarte bine” si ”Excelent”, în paralel cu scaderea numarului de conditii necesare pentru a putea primi calificativul ”Bine”.

Standardele au fost elaborate de un grup multidisciplinar de lucru care au inclus, pe lânga expertii ARACIP în evaluare si acreditare, si cadre didactice universitare, cercetatori, specialisti în diferite domenii. Ele se afla în dezbatere publica de aproximativ un an de zile si au fost pilotate pe 690 de unitati scolare. Pe baza prelucarii feedback-ului primit în urma dezbaterii publice si a rezultatelor pilotarii, standardele si standardele de referinta revizuite vor fi propuse spre aprobare prin Hotarâre de Guvern.

ORGANIGRAMA

PLANUL DE ACȚIUNE A ȘCOLII 2014-2020 (PAS)

ROFUIP 

REGULAMENT INTERN 2014-2015 (RI)

REGULAMENT DE FUNCȚIONARE A UNITĂȚILOR DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR (ROFUIP)

PROCEDURA evaluare sistematică a satisfacției personalului

PROCEDURA învoire cadre didactice

PROCEDURA învoire elevi navetiști

Metodologia de evaluare anuală a personalului didactic și didactic auxiliar – ORD. nr.3597/18.06.2014

PROCEDURA evaluare anuală a performanței cadrelor didactice

PROCEDURA evaluare anuală a personalului auxiliar și nedidactic

PROCEDURA de  funcționare Grup de lucru ”Proiecte și programe comunitare” 

PROCEDURA privind comunicarea externă – părinți, instituții, comunitatea locală

PROCEDURA privind comunicarea formală internă

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat asta: