Colegiul Economic "Ion Ghica"

Târgovişte – 470619

Istoricul şcolii

ISTORICUL SCOLII

Colegiul Economic „Ion Ghica” Târgoviste este continuatorul traditiei invatamantului economic târgovistean de peste 75 de ani.
Institutia de astazi ridicata din „coclaur modest” ramas din arhivele târgului ca SCOALA ce functioneaza pe langa vechea Camera de Comert.

În toamna anului 1922 si pâna în luna ianuarie 1932 din initiativa Camerei de Comert din Târgoviste, absolventii a patru clase primare sunt înscrisi în prima clasa a Scolii elementare de comert pentru baieti.

În anul scolar 1923 – 1924 ia fiinta „Scoala Superioara de comert pentru baieti” din Târgoviste cu un efectiv de 33 de elevi.

În anul 1926 se anexeaza primul imobil din imaginea de mai jos precum si cladirea Scolii catolice din localitate alaturata acesteia.

În anul 1927 va începe constructia actualului local al liceului.

Captured

În anul 1936 se încheie lucrările de realizare a pavilionului central si intrarea principala după proiectul inginerului Armin Mantele.

În baza deciziei ministeriale nr.83714, începând cu anul 1936- 1937, Scoala Comerciala din Târgoviste se transforma în liceu comercial.

De la data înfiintarii si pâna în prezent a realizat numai învatamânt profesional si tehnic. A creat o traditie a învatamântului economic dâmbovitean, fiind singura unitate scolara cu acest profil din judetul Dâmbovita. În prezent, domeniul prioritar al formarii profesionale din scoala este domeniul Servicii.

MISIUNEA ŞCOLII

Scoala noastra este locul unde 1200 de oameni tineri se intâlnesc să creeze viitorul, să-şi urmeze fericirea. Cum fac ei asta?

Lucrând împreună cu pasiune şi generozitate pentru:

  • egalitatea şanselor tuturor tinerilor
  • asigurarea calităţii învăţarii
  • Incluziune socială
  • comunicare şi lucru în echipă
  • combinând tradiţia cu inovaţia
  • toleranţa şi promovarea diversităţii
  • dezvoltarea unui climat dinamic, de încredere şi speranţa
  • împlinire a aşteptărilor tinerilor şi adulţilor
  • valorizarea calităţilor elevilor, precum creativitatea, cooperarea şi imaginaţia
  • parteneriate şi proiecte europene
  • pentru a instaura valorile democratice ale cetăţeniei europene

PROFILUL ŞCOLII

Fondată în anul 1923, ca Şcoală elementară de comerţ pentru băieţi.
Domeniul prioritar al formării profesionale – Servicii.
Populaţia şcolară – în medie 1000 de elevi/an, repartizaţi pe trei niveluri educaţionale.
Personalul şcolii – 70 profesori, 15 personal administrativ;
Resurse materiale – 2 corpuri de clădire; echipamente IT şi birotică; echipamente didactice specializate.
Finanţare – bugetul de stat şi din surse extrabugetare

Colegiul Economic “Ion Ghica” este:

  • Şcoală europeană
  • Centru de resurse în cadrul Proiectului Phare TVET RO 2001-2003.
  • Furnizor de formare profesională continuă – 12 calificări din domeniul Servicii
  • Centru de testare ECDL acreditat
  • Centru suport pentru educaţie la distanţă
  • Firme de exerciţiu.

 

EXPERIENŢA ÎN DERULAREA DE PROIECTE

  • Proiectul Phare VET EU RO 9405 de reformă a învăţământului profesional şi tehnic – ŞCOALĂ DE APLICAŢIE
  • Programul Phare EU RO 9602 – TTQM – Educaţia pentru calitate.
  • Proiectul Phare TVET – 01.08.01 şi Phare TVET – 01.08.03 – CENTRU DE RESURSE
  • Programul JUNIOR ACHIEVEMENT.
  • Programul SOCRATES:

– Proiect lingvistic COMENIUS I – „O gastronomie – o identitate”
– Proiect lingvistic COMENIUS I – „Unis dans la différence”
– Proiectul Comenius 2.1: WEBQUEST.
– Proiectul Comenius 2.1:“Integrarea ICT în instruirea tradiţională
– Cursuri de formare profesională – COMENIUS II. 2

  • Proiectul Phare 2000 – Dezvoltarea Resurselor Umane – „Centrul Agroturistic Judeţean”
  • Proiectul Phare 2002 – Dezvoltarea Resurselor Umane – „Program de pregătire profesională pentru angajaţii S.C.TBRCM SA Pucioasa”
  • Proiectul Phare 2002 – Dezvoltarea Resurselor Umane – „Centru de formare profesională continuă Forma Valahia”
  • Proiect Phare 2004 – Dezvoltarea Resurselor Umane cu titlul „Energiile neconvenţionale – garanţia dezvoltării durabile”

EXPERIENŢA ÎN DERULAREA DE PROIECTE

  • Proiect Phare 2004 – Dezvoltarea Resurselor Umane cu titlul Formarea profesională continuă, şansa de a fi competitiv pe piaţa muncii
  • Proiect Phare 2004 – Dezvoltarea Resurselor Umane cu titlul „Calificarea personalului, primul pas în reuşita unei afaceri de succes”
  • Proiectul LEONARDO – „Dimensiunea europeană a formatorilor din administraţia publică”
  • Proiectul LEONARDO – pilot EURASMENT (Asistent european pentru întreprinderi mici şi mijlocii)
  • Proiectul OAR (Ora astrală a României) de urmărire a eclipsei totale de soare din 11 august 1999.
  • Proiectul “Tineretul şi educaţia prin astronomie” – promovarea educaţiei prin astronomie în rândul tinerilor şi dezvoltarea simbiozei astronomie – cultură – artă – educaţie – societate, desfăşurat în parteneriat cu Societatea Astronomică Română de Meteori (SARM).
  • Proiecte în limba germană: “Europa unser gemeinsames Haus”, Proiect multimedia – “Miteinander in Europa”, premiat la Concursul international JOIN Multimedia 2003
  • Programe educative pentru elevi şi părinţi
  • Parteneriat şcolar cu Liceul “Modeste Leroy” din Evreux, Franţa
  • Parteneriat şcolar cu Colegiul ST. ROCH – DURFORT – LACAPALETTE, Franţa

PREMII OBTINUTE LA TARGURILE FIRMELOR DE EXERCITIU

Praga 2003

Premiul I „Cel mai bun stand” – Firma de exerciţiu SCUT

Praga 2004

Premiul I „Cel mai bun stand” – Firma de exerciţiu DOLCEVINO
Premiul I „Cel mai bun catalog” – Firma de exerciţiu DOLCEVINO
Premiul II „Catalog 2004”; Premiul publicului – FE FLORART

Praga 2005

 

Premiul II “Cel mai bun stand” – Firma de exerciţiu DELICIOUS
Premiul II “Cel mai bun catalog” – Firma de exerciţiu PATRICIA DESIGN

Zagreb 2005Timisoara 2005

Premiul I – „Cel mai bun stand”, Premiul II „Cel mai bun catalog” – F.E Delicious

Premiul I „Cel mai bun catalog” ; Premiul II – „Cel mai bun stand” – F.E Dolce Vino;

Premiul II – „Cea mai bună prezentare”– F.E Teleprest;

Premiul III „Cel mai bun catalog”- F.E Paper Design;

Premiul I – „Cea mai bună prezentare” – F.E Zoom Studio;

Premiul I – „Cel mai bun vânzător” – FE Fiesta;

 

Praga 2006
Premiul I “Cel mai bun catalog” – Firma de exerciţiu FLORART

Salszburg 2007
Premiul III “Spot publicitar” – Firma de exerciţiu PATRICIA DESIGN

Reclame
%d blogeri au apreciat asta: